Vyděláváme blogem - REKLAMA

Klasické reklamní bannery jsou asi nejjednodušší možností, jak ze svého blogu vytřískat nějakou tu korunu. Vyplatí se? A jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

Druhý díl seriálu Vyděláváme blogem je tady!


Mě samotnou blogování (nejen na tomhle blogu) z větší části živí. V seriálu Vyděláváme blogem se s vámi postupně podělím o techniky které používám (nebo už nepoužívám).


Dnes si budeme povídat o bannerových reklamách a jejich největším poskytovateli - Google AdSense.

Jak na to...

Nastavit si na blog zobrazování reklam z Google AdSense je neuvěřitelně jednoduché. Pokud používáte Blogger, stačí v administraci blogu kliknout na položku Výdělek, zapnout reklamy, naklikat nastavení, kde a jak se mají zobrazovat - a jste v podstatě hotoví.

Jestli máte WordPress, potřebujete pro nasazení AdSense reklam plugin - přímo v repozitáři WordPressu jich najdete víc než dobrý výběr...

Můžete si vybrat, kde se mají reklamy zobrazovat - zda v textu článku, v sidebaru, v hlavičce webu...

Vašim čtenářům se obvykle zobrazují reklamy v rámci tzv. remarketingu - to znamená, že když navštívíte třeba Alza.cz, budou se vám následujících pár dní zobrazovat jejich reklamy na větší části blogů a webů, které mají AdSense nasazené. Přímo na webu Alzy vás totiž zachytil trackovací kód, který je na zobrazování reklam napojený. Není to ale 100% pravidlem - o čemž budu psát dále...

Za co dostanete zaplaceno?

Za proklik. Když na zobrazenou reklamu návštěvník klikne, dostanete odměnu v řádu pár haléřů až korun (záleží na tom, na jakou reklamu návštěvník kliknul - nejsou všechny placené stejně).



Když se návštěvník na reklamu jen podívá, sice se vám to načte ve statistikách, ale zaplaceno za to nedostanete.

Kolik se dá reklamami vydělat?

Teď začne ta méně pěkná část článku. Já osobně totiž AdSense reklamy nepovažuji za příliš efektivní, pokud jde o blogování. 

Existují samozřejmě weby, na kterých se s AdSense vydělává velmi dobře - zpravodajské weby, služby, seznamky - prostě weby, které mají hodně velkou návštěvnost. Stejně tak se dost často vyplatí americkým blogerkám, u kterých je najdete zcela pravidelně. Je to proto, že v USA jsou reklamy (a tím i příjmy z nich) dražší, než v ČR - a samozřejmě se na tom podílí i větší dosah anglicky psaných článků.

Naprostá většina českých blogerů (ochotných pochlubit se reálnými příjmy) uvádí částky v řádu stokorun ročně. Je možné, že blogerky s desítkami tisíc přístupů denně na AdSense dovedou vydělat rozumné částky i v ČR - ale na rovinu, jste to vy?



Výhody a nevýhody

Jednoznačnou výhodou je jednoduchost nasazení celého systému. Naklikáte zobrazování a už se nemusíte o nic starat. 

Jenže právě v tom je i první kámen úrazu - pokud byste AdSense rozuměli více do hloubky, s nastavením reklam si pohrajete, budete ho pravidelně aktualizovat a věnovat více péče relevantnímu zobrazování. Čímž zvýšíte pravděpodobnost, že vám bude skutečně vydělávat. 

Další nevýhodou je to, že při běžném nastavení příliš neovlivníte typy reklam, které se na vašich stránkách zobrazují. V poslední době tak na mě na českých fashion blozích vykukoval obscénní obrázek umělé vagíny a u amerických keto-blogerek odporná reklama na něco proti plísni na nohou. Na foodblogu to fakt oceníte... (ne, ani jednu z těchto věcí jsem předtím nehledala - prostě se do AdSense dostala reklama za vysokou částku a zobrazovala se přednostně). Tohle na svém blogu fakt nechcete - ale v podstatě tomu nemáte jak zabránit, pokud s AdSense neumíte trochu víc a reklamy na blogu si nehlídáte.

Na druhou stranu - zaplaceno dostanete za proklik. Nemusí vás tak zajímat, jestli kliknutí vedlo k nákupu, jako je tomu u affiliate.

AdSense a YouTube

Každé pravidlo má svoji výjimku. Pokud točíte videa, určitě zkuste zapnout zobrazování reklam na YouTube. Tam už jsou zisky zajímavé i u mnoha českých vlogerů.

Konečný verdikt?

Rozhodnutí, zda AdSense zkusit nebo nezkusit, je samozřejmě na vás. Klasicky - nemáte co ztratit, takže proč to nevyzkoušet a nezjistit, kolik vyděláte za první měsíc nebo dva...


Já osobně AdSense právě kvůli nízké efektivitě nepoužívám. Stále ještě ho mám nasazený na jednom spícím blogu, kde vydělává pár haléřů měsíčně. V době, kdy byl blog aktivní a měl celkem slušnou návštěvnost, se měsíční výdělky pohybovaly v řádech pár korun.

Bannery, které najdete v sidebaru na mém blogu, jsou affiliate odkazy, které si vybírám já sama (z obchodů, kde nakupuji). Kromě affiliate marketingu využívám i další způsoby vydělávání blogem, které mi fungují výrazně lépe - ale o těch zase příště...

Přečíst první díl o affiliate marketingu >>>


Chcete si přečíst i další články o vydělávání blogem? Dejte mi Like na Facebooku a už vám nic neuteče ;-)







Žádné komentáře